Školska knjižnica

knjižničarka

Petra Demanuele, mag.bibl.

Roditelji te uče kako voljeti, smijati se i trčati. Ali tek kroz kontakt s knjigama otkrivaš da imaš krila.

(Helen Hayes)

  • libreria
  • leggere
  • giornale

Sati

8:30 – 14:30

11:00 – 11:30
(pauza)

8:30 GALIŽANA

12:00 Pula

8:30 – 14:30

11:00 – 11:30
(pauza)

8:30 – 14:30

11:00 – 11:30
(pauza)

8:30 – 14:30

11:00 – 11:30
(pauza)

Školska knjižnica smještena je u prizemlju/atriju naše škole, blizu ureda psihologinje i organizirana je na način koji omogućuje učenicima odabir i posudbu knjiga kao i provođenje svojeg slobodnog vremena na produktivan način. U knjižnici mogu čitati, učiti, crtati, istraživati, koristiti računalo u edukativne svrhe, pisati domaću zadaću, tiho razgovarati.

Knjižnični fond školske knjižnice broji više od 9 000 svezaka. Podijeljen je na: lektirne naslove na talijanskom, hrvatskom i engleskom jeziku, knjige za djecu i mladež različitog žanra, referentnu zbirku, stručne naslove i učiteljski fond.

U školskoj knjižnici učenici mogu čitati dječje časopise poput: Arcobaleno, National Geographic Junior, Radost, Prvi izbor, Moj planet.
  • libri-scuola
  • cursore
  • icona sorridente

POSUĐIVANJE KNJIGA Kako posuđivati knjige iz školske knjižnice?

Svaki učenik naše škole je član školske knjižnice. Svaki učenik naše škole član je školske knjižnice. Od prvog razreda svaki učenik upisan je u školsku knjižnicu i posjeduje svoju člansku iskaznicu na kojoj se bilježe posuđene knjige.

Učenici nižih razreda,

posebno oni prvih i drugih razreda, biraju knjige za posudbu ISKLJUČIVO uz pomoć knjižničarke i razrednih učitelja kako bi odabir bio ispravan i knjiga prikladna za uzrast učenika.

Učenici viših razreda

Mogu samostalno odabrati knjigu za posudbu ili mogu zatražiti savjet knjižničarke ili učitelja.

POSUĐENA KNJIGA

Mora biti vraćena unutar dva tjedna, dok se knjige koje su odabrali učitelji za lektiru mogu posuditi na rok od mjesec dana. Moguće je posuditi najviše dvije knjige.

Ako se posuđena knjiga izgubi/ošteti, učenik bi trebao kupiti novu. Ako izgubljena knjiga nije lektirni naslov, učenik može darovati školi sličnu knjigu onoj koju je izgubio/oštetio.

POSUĐENA KNJIGA bi trebala biti vraćena netaknuta kako bi i drugi učenici imali priliku čitati je u budućnosti. Nije lijepo pisati olovkom ili kemijskom na mjestima gdje smo stali s čitanjem, niti gužvati stranice. Kako biste si pomogli i ne izgubili stranicu gdje ste stali s čitanjem, možete koristiti označivače stranica koje možete napraviti od raznih kartica ili oblika dostupnih na internetu. Ako ništa drugo, stranicu možete označiti stavljanjem jednostavnog, običnog papira.

Sve što ti treba za unapređenje tvoje budućnosti već je napisano. Sve je već dostupno. I pogodi gdje? Sve što moraš učiniti je otići u knjižnicu.

(Jim Rohn)

libri

ZAŠTO SE NEKE KNJIGE IZ ŠKOLSKE KNJIŽNICE NE MOGU POSUDITI?

Knjižnica također posjeduje i referentnu zbirku, poput raznih rječnika, vokabulara, atlasa, priručnika, enciklopedija… Ove knjige ne čitamo stranicu po stranicu redom, nego ih koristimo prema potrebama. Obično postoji samo jedan primjerak takvih knjiga, često je velikog formata i obima pa se može koristiti u knjižnici, bez potrebe da se iznose izvan knjižnice ili školskih prostora. Ove zbirke se uglavnom koriste za izradu školskih referata pa stoga se ta vrsta knjižnične građe koristi u prostoru knjižnice kako bi bila svima uvijek dostupna i na raspolaganju.

cursore

Učenici mogu posjećivati školsku knjižnicu nakon završetka nastave, ne samo za čitanje, već i za obavljanje zadatka ili pripremu nekog istraživanja, učenje, crtanje te će dobiti potrebnu pomoć i imati priliku putovati u razne svjetove, nepoznate svjetove, svjetove koje stvaraju razni pisci u svojim knjigama.

Donosimo vam najvažnije dokumente iz područja knjižničarstva:

Standardi za školske knjižnice određuju minimalne uvjete glede knjižnične građe, knjižničnog osoblja, prostora i opreme za obavljanje djelatnosti školskih knjižnica u osnovnim i srednjim školama.

Pravilnik o reviziji i otpisu knjižnične građe kojim se utvrđuje postupak i određuju rokovi revizije knjižnične građe te otpis knjižnične građe u školskim knjižnicama s ciljem obnavljanja fonda te utvrđivanja stvarnog stanja knjižničnog fonda.

IFLA-in i UNESCO-ov Manifest za školske knjižnice  poziva  vlade kako bi putem svojih ministarstava odgovornih za obrazovanje, razvile strategiju, vodile politiku i donosile planove u kojima će biti ugrađena ova načela potrebna za postavljanje temelja za dobro funkcioniranje školskih knjižnica.

IFLA-in Manifest o Internetu u kojem IFLA  potiče vlade zemalja potpisnica da uz pomoć knjižnica i informacijskih službi podupiru neometan protok informacija dostupnih putem interneta te da se suprotstave svakom pokušaju cenzure ili sprečavanja pristupa.

Etički kodeks Hrvatskoga knjižničarskog društva određuje temeljna pravila ponašanja koja obvezuju djelatnike u knjižničarskoj struci te upoznaje članove struke s pravilima profesionalnog ponašanja u struci.

librerie-online